01/10/’24
De eerste dag van de maand hebben ze de coopertest en een W.O. hoekenwerk gedaan.
De coopertest is 12 minuten aan een stuk zoveel mogelijk (grote) rondjes lopen.In het W.O. hoekenwerk hebben ze een piramide met legoblokjes , hebben ze Tai Chi gedaan, een moppenboek gemaakt,over Paaseiland geleerd en kalligrafie gemaakt.
04/10/’24
Vandaag heeft 6b een tafel wedstrijd tegen Délère (deler) gedaan om te trouwen met Vélevoude (veelvoud) en de verjaardag Otto. Otto heeft getrakteerd met een aperitief.
08/10/’24
Vandaag hebben ze een workshop over het klimaat gedaan en geturnd. Ze hebben eerst een stemming gedaan en dan opdrachten over het klimaat. In de turnles hebben ze verspringen gedaan.En hebben ze een nieuw W.O. thema:Over mijn lijf.
11/10/’24
De dag ervoor hebben ze een verhaal over alcohol,Spike wou alcohol proeven/drinken.Vandaag ze hebben een workshop gehad van drugpunt over alcohol en drugs.
14/10/’24
Het was pedagogische studiedag.Dat betekent dat de juffen naar school moeten in plaats van de leerlingen.Dus de leerlingen hadden lekker vrij!
17/10/’24
vandaag is het bad hair day in de blije school.Ze hebben hun persoonlijke over kanker verhalen gedeeld met de klas.Ze hebben ook een W.O. hoekenwerk gedaan.Over de bloedsomloop,longen en het hart.
18/10/’24
Ze hebben een spel gespeeld : memory in het Frans.Over quel/quelle/quels/quelles.
21/10/’24
Ze hebben hun scenario verder geschreven.Daarna gaan ze hun scenario omvormen tot een dialoog en daarna gaan ze het tonen aan het 6A en de anderen van 6B.
22/10/’24
Vandaag hebben ze stuitbal gespeeld.In de turnles bij juf Ilse.Ze doen altijd een macht twee weken voor de vakantie.Dat doen ze met de fruitkaarten.
24/10/’24
Ze hebben het sfeermakers spel gespeeld. Dat betekent dat een paar kinderen van de klas een spel moeten maken dat nog niet bestaat of het een beetje veranderen. Deze keer was het een zo eng mogelijk spookhuis maken.
Geschreven door: Lisa, Viktor, Margot en Amelie